Yana, az ukrán menekültem

Yana édesapja 46 éves. Én is… 🙂

Március hetedikén kora délután írt a Couchsurfing platformon, a Jászvásár-Temesvár gyorsvonatra várt, éppen a moldáv-román határon kelt át. Tudtam, csak idő kérdése, míg az orosz invázió miatt menekültekké vált ukrajnai világjárók a vendégszerető platformot is igénybe veszik.

Azonnal elfogadtam kérését, profilját csak azután néztem meg. Eddig ezt mindig fordítva csináltam.

Yana huszonhárom éves,

Kijev egyik külvárosában lakott szüleivel. Mivel az oroszok bombázni kezdték a környéket, a szülei falura menekültek, ő útnak indult. Barátja katona.

Világlátott lány: Kínában például egy évet élt, oroszul nyelvtanfolyamot tartott, több európai országban járt.

Arra kért, néhány órára nálam húzódhasson meg, amíg ismét vonatra ül, s Budapestre utazik. Elejébe mentem a vasútállomásra. Megtudtam: elfogytak már az ingyenes, másodosztályú szerelvényekre érvényes jegyek, az utolsó pillanatban vásároltam neki egyet Püspökladányig az első osztályúra.

Ma hajnali fél egykor futott be a vonat

a kolozsvári pályaudvarra. Bár nagyon fáradt volt, arra kértem, tartson velem a civil szervezetek által létrehozott és működtetett tranzitközpontba, ahová Fodor Edina újságíró kolléganőm hívott segíteni, hisz egyszerre 150 menekült érkezett Jászvásárból. Megkértem Yanát, segítsen a honfitársainak kommunikálni a helyi önkéntesekkel.

Mihelyt valamelyest csökkent az ellátást igénylő menekültek száma, taxiba ültünk. Otthon sajnos csak a háborúról társalogtunk. Nem tudtam megnevettetni.

Aludt néhány órát, rántottát készítettünk,

reggeliztünk, délelőtt sétált a Főtéren, majd megmutattam neki a szerkesztőséget, kíváncsi volt, hol dolgozom.

Ma este Budapesten a magyar-francia barátom, Étienne barátja, az olasz Michele és barátnője, Alexandra szállásolja el Yanát. Szintén csak néhány órára, szerdán reggel ugyanis Kölnbe repül. A német városban huzamosabb ideig annál a szintén huszonéves rendőrnőnél lakik majd, aki február közepén szintén a CouchSurfing vendégszerető klubon keresztül fogadta őt.

Turistaként akkor csak néhány napot maradt Kölnben, február 21-én érkezett haza, most pedig menekültként tér vissza…

Yana, az ukrán menekültem” bejegyzéshez egy hozzászólás

1. Visszajelzés: Ukrajnai menekültek: emberek, arcok, sorsok. LEGYÉL TE IS ÖNKÉNTES! – Kiss Olivér blogja

Ha egyetértesz, azért, ha nem, akkor pedig azért... SZÓLJ HOZZÁ!